وبلاگ رسمی رودابه قایدرحمتی

تهیه کننده آثار موسیقی
مشخصات بلاگ

رودابه قایدرحمتی زاده خرداد 1364 تهیه کننده موسیقی ...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۰۷:۲۶ ب.ظ

رویای خوانندگی2

کفش های آهنی و جام صبوری... مرحله دو:
بعد از انتخاب شعر یا ترانه نوبت آهنگسازی کار می باشد که در اینجا آهنگساز شخصی است که ملودی شعر یا ترانه را برای صدای خواننده می نویسد.

آهنگسازی یک استعداد ذاتی است و شاید هرکسی توانایی ساخت آهنگ را داشته باشد اما یک آهنگساز حرفه ای کسی است که می داند برای یک ترانه چه آهنگی بنویسد که تبدیل به یک اثر شود؛ در واقع آهنگساز حرفه ای متناسب با فضای شعر و توانایی خواننده و با توجه به شناخت کافی از مردم یک جامعه قطعه را ساخته و می نویسد.

در تعریف آهنگساز حرفه ای باید گفت که او حتما صدها آهنگ نوشته و شاید ما آخرین آهنگ او را بشنویم. آهنگساز خوبِ ایرانی فردیست که بتواند فواصل موسیقی ایرانی را بشناسد و از فواصل موسیقی جز، بلوز و دیگر موسیقی های غیر ایرانی استفاده نکند.

صدای خواننده باید توسط آهنگساز از نظر تکنیک، وسعت و توانایی خوانندگی ارزیابی شود تا گام صدای خواننده را شناخته و با توجه به آن گام آهنگ را مشخص کند.

یک آهنگ خوب باید فراز و فرود خوبی داشته باشد تا بتواند وسعت صدای خواننده را نشان دهد.

چنانچه آهنگ نوشته شده بر روی ترانه با صدای خواننده بدون مشکل به اجرا درآید مرحله ارسال شعر و آهنگ و انتخاب تنظیم کننده شروع می شود.

ممکن است بعضی از آهنگسازان تنظیم کننده باشند ولی در غیر این صورت باید تنظیم کننده مناسبی توسط آهنگساز برای تنظیم این قطعه انتخاب شود.

برای یک آلبوم ممکن است یک آهنگساز تمام قطعات را بنویسد و یا ممکن است چند آهنگساز عهده دارِ آهنگسازی قطعات آلبوم موسیقی باشند که این به سلیقه خواننده یا سیاست کاری یک تهیه کننده موسیقی بستگی دارد.

انتخاب آهنگ و آهنگساز باید متناسب با فضای آلبوم از لحاظ ساختار ریتم و تُنالینه متنوع باشد.

به جهت تضمین در تایید آهنگ به لحاظ تخصصی از سوی دفتر موسیقی بهتر است از آهنگسازانی استفاده شود که نام آنها به عنوان آهنگساز در خانه موسیقی و وزارت ارشاد ثبت شده است.

برای انتخاب آهنگ میتوانید از ارتباط ما با دیگر آهنگسازان استفاده نمایید.


https://www.instagram.com/roodabehrahmati/



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۷
رودابه قایدرحمتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی